030-2209790

VEELGESTELDE VRAGEN

VEELGESTELDE VRAGEN OVER CRM SELECTIETRAJECTEN

Hoe kan ik erachter komen of mijn adviseur echt onafhankelijk is?

Veel adviseurs zijn in de praktijk minder onafhankelijk dan wenselijk is. Sommigen krijgen een vergoeding van bepaalde leveranciers om deze aan te bevelen. Andere adviesbureaus hebben nauwe banden met een aantal CRM-softwareleveranciers en adviseren daarom altijd deze leveranciers.

Overweeg je een adviseur in te schakelen? Stel je adviseur dan gerust de volgende vragen:

  • Welke CRM-leveranciers heeft u geadviseerd in de afgelopen 5 opdrachten? (sommige adviseurs adviseren altijd dezelfde 1 of 2 CRM-systemen)
  • Heeft u van CRM-softwareleveranciers die u heeft aanbevolen weleens een vergoeding (in welke vorm dan ook) ontvangen?
  • Bent u partner van een of meer CRM-softwareleveranciers?
  • Op welke wijze waarborgt u de objectiviteit van uw adviezen?

Aan de hand van de antwoorden krijg je een beeld hoe objectief de adviseur zal zijn. Is het erg als een adviseur niet onafhankelijk is? Misschien niet. Het kan het selectietraject verkorten en de adviseur kan soms ook direct de software leveren en configureren. Alles in een hand.

Maar misschien wil je toch liever een advies waarbij het belang van jouw organisatie voorop staat in plaats van dat van de leverancier. In dat geval doe je er verstandig aan om je te laten begeleiden door een objectief adviesbureau.

Ben je op zoek naar een onafhankelijke adviseur? Wij zijn je graag van dienst.

Wat is de doorlooptijd van een CRM pakketselectietraject?

De doorlooptijd van een CRM-pakketselectietraject hangt van een aantal factoren af. Bijvoorbeeld van de omvang van de organisatie (aantal betrokken business units en afdelingen) en of er een helder beeld is van wat de organisatie wil bereiken met de nieuwe softwareoplossing. Gemiddeld duurt een CRM-selectietraject ongeveer 12 weken.

Is een doorlooptijd van 12 weken lang? Het is maar net hoe je er naar kijkt. Hoe zorgvuldiger het traject gebeurt, hoe groter de kans op een succesvolle implementatie. En een zorgvuldig traject duurt nu eenmaal wat langer. Zo adviseren wij om eerst een voorselectie te doen op basis van een request for information (informatieverzoek) en om daarna de geselecteerde leveranciers een diepgaander request for proposal (offerteaanvraag) te sturen. CRM-softwareleveranciers hebben vaak een paar weken nodig om deze aanvragen te beantwoorden. Dat bepaalt voor een groot deel de lange doorlooptijd.

Kan het ook sneller? Ja, dat kan ook. Door gebruik te maken van onze CRM-softwaredatabase is het mogelijk om het traject te versnellen. Op basis van jouw selectiecriteria en onze database zijn we in staat om de voorselectie veel sneller uit te voeren. Dat scheelt al snel een aantal weken.

Wat zal de doorlooptijd zijn in jouw specifieke situatie? Neem contact met ons op en leg ons jouw situatie voor. Wij adviseren je dan heel graag - vrijblijvend - wat in jouw geval een realistische doorlooptijd is.

Hoe kunnen we de doorlooptijd van een CRM-pakketselectietraject verkorten?

CRM pakketselectietrajecten duren vaak enkele maanden. Kan het ook sneller?

Ja, het is mogelijk om de doorlooptijd aanzienlijk te verkorten door gebruik te maken van onze selectietool CRM in Control. Hiermee ben je in staat om de doorlooptijd van het selectieproject te verkorten.

Wat zal de doorlooptijd zijn in jouw specifieke situatie? Neem contact met ons op en leg ons jouw situatie voor. Wij adviseren je dan graag - vrijblijvend - wat in jouw geval een realistische doorlooptijd is.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER ONZE DIENSTVERLENING

Zijn jullie echt 100% objectief?

Ja, wij zijn echt 100% objectief. Wij hebben er geen belang bij om welke CRM-softwareleverancier dan ook te bevoordelen. Wij accepteren geen commissies, kick-backs, provisies, aanbrengpremies, aandelen of andere vergoedingen in welke vorm dan ook. Wij weten dat dat best ongebruikelijke is in CRM-land en dat de meeste adviesbureaus daar wel om vragen, maar wij doen dat dus gegarandeerd niet. Nooit!

Wil je 100% onafhankelijk advies? Neem dan contact met ons op!

Hoe waarborgen jullie een objectief advies?

Elke leverancier is voor ons gelijk en onze procedure zorgt ook voor een objectieve vergelijking van alle aanbieders. Onze adviezen zijn gebaseerd op een objectieve registratie van jouw eisen en wensen en van een objectieve vergelijking.

Dit proces is helemaal transparant, zodat je het ook zelf kunt volgen op basis waarvan onze adviezen zijn gebaseerd.

Maar misschien heb je ergens anders op deze website gelezen dat wij betaald krijgen door softwareleveranciers voor het uitvoeren van onze objectieve verificatie of de opgave van de leverancier inderdaad klopt. Dat is inderdaad juist. Wij rekenen inderdaad een bedrag ter dekking van de kosten die wij maken voor de diepgaande beoordeling (validering) van deelnemende CRM-leveranciers. Maar daarbij rekenen wij aan elke leverancier hetzelfde bedrag en hebben dus geen enkele voorkeur voor welke leverancier dan ook. Ook trekken wij niet de leveranciers voor die zich door ons objectief hebben laten verifiëren. Dus ook CRM-aanbieders die ervoor kiezen om hun opgave niet door ons te laten verifiëren doen gewoon mee in onze selectieprocedures. Wij denken namelijk dat je zelf heel goed kunt beoordelen welke waarde je hecht aan informatie die we niet hebben kunnen verifiëren.

Kortom, je kunt erop vertrouwen dat wij volstrekt onafhankelijk zijn en dat ons advies 100% objectief is.

Wil je graag onafhankelijk advies? Neem dan gerust contact met ons op.

Voor wat voor soort klanten werken jullie?

Wij werken voor kleine en grote opdrachtgevers in allerlei sectoren. Dat kunnen bedrijven zijn die in consumentenmarkten (b-to-c) en zakelijke markten (b-to-b) actief zijn. Maar we werken ook voor lokale overheden, landelijke overheden en aan de overheid gerelateerde instellingen en instituten. Ook non-profit en not-for-profit organisaties zoals goede-doelenorganisaties, fondsenwervende instellingen, politieke organisaties en verenigingen mogen we tot onze klantenkring rekenen.

Vraag ons gerust wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen!

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Bel (030) 220 9790 of stel je vraag online.