030-2209790

INREV: EEN NIEUW CRM-SYSTEEM VOOR BRANCHEORGANISATIE VASTGOED

R

Gebruiksvriendelijker CRM-systeem

R

Efficiëntere processen mogelijk in de toekomst

R

Op weg naar wereldwijde toegankelijkheid van data

We zien het als een groot voordeel dat alle medewerkers zijn gehoord. Het selectieproces van het nieuwe CRM-systeem is een proces geweest dat we op deze manier met zijn allen hebben doorlopen, waardoor de keuze voor Update ook door iedereen gesteund wordt. De medewerkers zijn nu al heel tevreden met het systeem, omdat het veel gebruikersvriendelijker is dan het oude systeem. Sergio Brinkhuis

Online Development Manager , INREV

Efficiëntere processen en wereldwijde toegankelijkheid

Met het nieuwe CRM-systeem van INREV heeft deze internationale vastgoed vereniging een eerste stap gezet op weg naar efficiëntere processen en wereldwijde toegankelijkheid van data voor alle medewerkers in de ledenorganisatie.

Onze opdrachtgever INREV

INREV, de Europese brancheorganisatie voor niet-beursgenoteerd vastgoed, is het platform voor kennisdeling op het gebied van niet-beursgenoteerd vastgoed. De hoogste prioriteit van INREV is om de belangen van haar leden en niet-beursgenoteerd vastgoed te vertegenwoordigen.

De uitdaging: “efficiëntere processen en meer inzicht”

Over de uitdaging

De laatste jaren liep de brancheorganisatie steeds vaker tegen de restricties van het verouderde systeem aan. Daarnaast ontstond vanuit de medewerkers behoefte aan meer inzicht. Het werd dus tijd voor een nieuwe CRM omgeving. INREV startte de zoektocht naar een nieuwe CRM omgeving met de hulp van CRM Software Advies.

Onze aanpak

  • Duidelijke kaders CRM-traject aan de hand van scopingsessie
  • Doelstellingen, gewenste situatie, verbeterpunten en (toekomstige) processen INREV in kaart
  • Opstellen blauwdruk toekomstige situatie, inclusief requirements Request for Proposal naar vijf leveranciers (shortlist)
  • Demo door vier leveranciers
  • Keuze voor CRM systeem update
  • Bewaking leverancier en functionaliteiten tijdens implementatie van fase 1
Lees de aanpak van A tot Z
Verduin CRM Consultants startte het proces met een scoping sessie met de directie. Tijdens deze sessie werden de kaders van het CRM-traject bepaald. Wat wilde de branchevereniging bereiken met CRM en wat was daar voor nodig? Vanuit een duidelijk plan, opgesteld na de scoping sessie, zijn we samen verder gegaan.

We brachten de huidige situatie en de gewenste situatie tijdens workshops met de medewerkers in kaart. Denk aan processen die komen kijken bij eventmanagement en member management, maar ook de financiële processen voor leden en events. Op basis van alle workshops is de blauwdruk opgesteld, met daarin o.a de eisen en wensen aan de toekomstige CRM omgeving. Aan de hand van de blauwdruk stelde onze consultant een Request for Proposal op en maakte vervolgens een shortlist met vijf CRM-softwareleveranciers. Vier leveranciers werden uitgenodigd voor een demonstratie.

De uiteindelijke keuze viel op Update, omdat zowel het CRM-systeem zelf als de implementerende partij 100% vertrouwen gaven. Tijdens de implementatie van de CRM-software bewaakten we de functionaliteiten en zorgden wij ervoor dat de leverancier deed wat hij had beloofd.

Meer informatie?

Wil je meer informatie over onze diensten? Bel (030) 220 9790 of plan een gratis en vrijblijvende Smart Talk. Doordat we onafhankelijk zijn, word je naderhand niet lastiggevallen door een tiental leveranciers.