adviseur begeleidt CRM implementatie team

Succesvol CRM Implementeren

Wij helpen je om van je CRM-implementatie een succes te maken

concept voor visie op crm selectie en implementatie

Goed implementeren is meer dan automatiseren

CRM kan zoveel meer zijn dan simpel automatiseren. Een succesvolle implementatie verhoogt de slagvaardigheid, de productiviteit en de effectiviteit. Het verhoogt de wendbaarheid van de organisatie en maakt nieuwe businessmodellen mogelijk. Kortom, een geslaagde implementatie is een transformatie, een verjongingskuur om beter je doelen te realiseren. Dat is waarom wij altijd beginnen bij je visie, ambitie en doelen. Zodat we daar gedurende het traject op kunnen sturen. Wij helpen om jullie visie en doelen te realiseren.

bespaart tijd icon

Bespaart tijd

Onze aanpak vraagt minder tijd dan een traditionele werkwijze

Creëert betrokkenheid

Door co-creatie creëren we meer betrokkenheid

cost savings euro icon

Bespaart kosten

De investering in onze begeleiding verdien je dubbel en dwars terug
bespaart tijd icon

Bespaart tijd

Onze aanpak vraagt minder tijd dan een traditionele werkwijze

Creëert betrokkenheid

Door co-creatie creëren we meer betrokkenheid

cost savings euro icon

Bespaart kosten

De investering in onze begeleiding verdien je dubbel en dwars terug

Je hebt niets aan je dure CRM-systeem als medewerkers het niet gebruiken zoals het bedoeld was

manager pulling block from stack symbolizing change management

Nieuwe software is meestal een ingrijpende verandering

Leveranciers en softwarepartners kunnen helpen met de inrichting en de integratie. Maar de echte magie is om je collega's te overtuigen dat het nieuwe systeem geen last is maar een waardevol instrument. Want veel CRM-systemen worden ervaren als een soort zwart gat waarin medewerkers gegevens moeten invoeren voor het management. Dus hoe enthousiast je zelf ook bent over je nieuwe CRM-systeem, voor de meeste andere mensen is er wat meer nodig: veranderingsmanagement.

Weet jij waarom de helft van alle CRM-implementaties faalt?

girl pointing finger concept for discovery of success factors

Het geheim van een succesvolle implementatie​​​​

Het geheim van een succesvolle implementatie? Maak een goed veranderplan en begin al vroeg in het project met de uitvoering daarvan.

Waar kun je zoal aan denken:

  • Houd rekening met de verandercultuur
  • Trek lering uit eerdere grote veranderingen
  • Bepaal de noodzakelijke en gewenste veranderingen
  • Betrek de sleutelfiguren (change agents) uit de organisatie
  • Vraag om feedback en luister daar goed naar


vrouwelijke professional begeleidt een team dat crm aan het implementeren is

Waarom onafhankelijke begeleiding van je CRM- implementatie een goed idee is

De implementatie van je nieuwe CRM-systeem laten begeleiden door een onafhankelijke professional is een goed idee. Wat zijn daarvoor de belangrijkste redenen?

  • Een softwareleverancier is 'klaar' als de software het doet, maar voor een succesvol gebruik zijn ook nieuwe processen, werkinstructies, rollen en taakbeschrijvingen nodig.
  • De implementatie begint al lang voordat de software klaar is. Met het betrekken van sleutelfiguren in de organisatie en heldere communicatie naar alle toekomstige gebruikers.
  • Voor een succesvolle implementatie is een 'knoppentraining' niet genoeg, want mensen onthouden alleen maar wat ze direct kunnen gebruiken.
  • Om te zorgen dat je mensen het systeem optimaal gaan gebruiken moeten de mogelijkheden praktisch en inspirerend worden vertaald naar de dagelijkse praktijk. 


Hoe wij je helpen om van je implementatie een succes te maken

Meetbare businessdoelen

CRM moet geld opleveren. Wij helpen met het formuleren van heldere en meetbare doelen die sturing geven aan de implementatie.

Draagvlak bij de directie

Relatiemanagement is een strategisch onderwerp, in elke organisatie. Daarom moet het topmanagement achter de visie en plannen staan. Wij zorgen voor de noodzakelijke betrokkenheid en steun.

crm user group icon

IT en business op één lijn

Succes met CRM vraagt om een goed samenspel tussen business en IT. Maar ze praten nogal eens langs elkaar heen. Wij spreken beide talen en weten bruggen te slaan.

Meetbare businessdoelen

CRM moet geld opleveren. Wij helpen met het formuleren van heldere en meetbare doelen die sturing geven aan de implementatie.

Draagvlak bij de directie

Relatiemanagement is een strategisch onderwerp, in elke organisatie. Daarom moet het topmanagement achter de visie en plannen staan. Wij zorgen voor de noodzakelijke betrokkenheid en steun.

crm user group icon

IT en business op één lijn

Succes met CRM vraagt om een goed samenspel tussen business en IT. Maar ze praten nogal eens langs elkaar heen. Wij spreken beide talen en weten bruggen te slaan.

doelen icon

Doelgericht configureren

Er kan veel met software, maar niet alles wat kan is ook nuttig of nodig. Wij zorgen dat de implementatie gefocust blijft op het realiseren van jullie businessdoelen.

Minder maatwerk

Maatwerkaanpassingen zijn duur en kosten veel tijd. Dus hoe minder hoe beter. Wij helpen je  om de juiste keuzes te maken, ook tijdens de implementatie.

business case icon

Resultaatgericht veranderen

Softwareleveranciers zijn vaak zeer deskundig. In software. Maar ze zijn niet altijd goed in het managen van veranderingen. Wij wel. 

doelen icon

Doelgericht configureren

Er kan veel met software, maar niet alles wat kan is ook nuttig of nodig. Wij zorgen dat de implementatie gefocust blijft op het realiseren van jullie businessdoelen.

Minder maatwerk

Maatwerkaanpassingen zijn duur en kosten veel tijd. Dus hoe minder hoe beter. Wij helpen je  om de juiste keuzes te maken, ook tijdens de implementatie.

icon showing results of change

Resultaatgericht veranderen

Softwareleveranciers zijn vaak zeer deskundig. In software. Maar ze zijn niet altijd goed in het managen van veranderingen. Wij wel. 

Draagvlak bij medewerkers

Draagvlak is een van de belangrijkste factoren voor succes. Wij weten hoe je draagvlak krijgt en hebben daarvoor pasklare technieken en tools. Dat helpt.

Trainingen die echt werken

Een dagje 'knoppentraining' is niet genoeg. Je mensen moeten leren hoe ze effectiever kunnen gaan werken. Met hun nieuwe CRM-systeem als middel, niet als doel.

Meten en verbeteren

CRM is nooit af. Meten en verbeteren is het motto. Met prestatie-indicatoren, best practices en benchmarks helpen we jullie naar een steeds hoger niveau. 

Draagvlak bij medewerkers

Draagvlak is een van de belangrijkste factoren voor succes. Wij weten hoe je draagvlak krijgt en hebben daarvoor pasklare technieken en tools. Dat helpt.

Trainingen die echt werken

Een dagje 'knoppentraining' is niet genoeg. Je mensen moeten leren hoe ze effectiever kunnen gaan werken. Met hun nieuwe CRM-systeem als middel, niet als doel.

Meten en verbeteren

CRM is nooit af. Meten en verbeteren is het motto. Met prestatie-indicatoren, best practices en benchmarks helpen we jullie naar een steeds hoger niveau. 

Ben je er klaar voor om van jullie CRM-project een succes te maken?