030-2209790

CRM stappenplan

CRM stappenplan selectie

 

Je maakt de juiste keuze door eerst goede specificaties op te stellen: de CRM-requirements. Vervolgens vergelijk je die requirements met de aanbieders die er op de markt actief zijn. Je vraagt informatie op om tot een shortlist van leveranciers te komen en daarna ga je de geselecteerde leveranciers vergelijken. Aan de hand van een gestructureerde aanpak in 4 stappen doorloop je een strak en objectief selectieproces om bij de beste oplossing uit te komen.

Eisen en wensen vaststellen Informatie en offertes opvragen Leveranciers vergelijken Kiezen en contract afsluiten

 

Stap 1: CRM eisen en wensen vaststellen

Het vaststellen van de eisen en wensen doen we aan de hand van een blauwdruk. Een helder plan waarin je business-doelen benoemt en beschrijft hoe je die gaat bereiken. Vanuit dat plan leiden we de eisen en wensen af voor je CRM-pakket. Ga naar stap 1: de eisen en wensen vaststellen >>

 

Stap 2: informatie/offertes opvragen

Zodra je een heldere visie hebt en je eisen en wensen hebt vastgesteld, is het tijd om deze te vergelijken met de CRM-oplossingen die in de markt verkrijgbaar zijn. Van het inventariseren van de beschikbare CRM-pakketten en informatie verzamelen tot het opstellen van een long-en shortlist en een Request for Proposal. Lees de 6 stappen van informatie/offertes opvragen >>

 

Stap 3: CRM leveranciers vergelijken

Op basis van de shortlist ga je de geselecteerde leveranciers vergelijken. Dit doe je aan de hand van beoordelingscriteria: Is de ervaring van de leverancier in jouw branche belangrijk? Hoe zwaar telt de gebruiksvriendelijkheid mee? Ga naar stap 3 leveranciers vergelijken >>

 

Stap 4: CRM contract afsluiten

Nadat je alle offertes hebt beoordeeld, is het tijd om de winnaar te kiezen. Wat is het beste CRM-systeem en wie is de beste leverancier voor jullie situatie? Op basis van deze aanpak kun je deze vraag nu beantwoorden, maar dan ben je er nog niet. Het contract moet nog worden gesloten. Ga naar stap 4 CRM contract afsluiten >>

Gratis CRM adviesgesprek?

Plan dan gemakkelijk online een Smart Talk met een van onze CRM-professionals.

Meer informatie?

Wil je meer informatie over onze diensten? Bel (030) 220 9790 of stel je vraag online.