030-2209790

EISEN EN WENSEN VASTSTELLEN

Stap 1: CRM eisen en wensen vaststellen

Aan de hand van een gestructureerde aanpak in 4 stappen doorloop je een strak en objectief selectieproces om bij het juiste CRM-pakket uit te komen. De aanpak start met het vaststellen van de CRM eisen en wensen.

crm-requirements  crm offertecrm-leverancierscrm contract

<< Terug naar CRM stappenplan

Blauwdruk CRM-systeem

De beste manier om tot een succesvolle CRM-implementatie te komen, is om te beginnen met een helder plan. Bedenk wat je business-doelen zijn en hoe je die gaat bereiken. Vertaal dat in een helder beeld van wat je gaat dóen om die doelen te realiseren. We noemen dat beeld van de toekomstige werkwijze ook wel de blauwdruk van de toekomstige situatie. Als het goed is heb je deze al in de fase Definiëren opgesteld. Uit deze blauwdruk leiden we de eisen en wensen af voor je CRM-pakket. Een ander woord voor eisen en wensen is de term requirements. In sommige organisaties wordt voor alle requirements bij elkaar ook wel de term programma van eisen (PVE) gebruikt. Let wel: we hebben het hier niet over softwarefunctionaliteiten die je ondersteunen bij het doen maar over wat je doet: processen en activiteiten. Je start met een helder beeld van de processen en activiteiten in de toekomstige situatie. Alleen dingen die je anders gaat doen dan nu kunnen ervoor zorgen dat je betere resultaten haalt.

Nog niet zeker over je eisen en wensen?

Volg dan onze Dromen & Doelen workshop! Naast de vertaling van wensen naar concrete doelen, zorgt deze workshop ook voor een betrokken directie.

CRM in Control selectietool

Voor het vaststellen van je requirements kun je gebruik maken van onze selectietool CRM in Control. In een online omgeving kun je eenvoudig zelf aangeven welke functionaliteiten voor jou belangrijk zijn. Ook kun je knock-out criteria aangeven. Dit zijn eisen waar de CRM-applicatie zeker aan moet voldoen. Kijk voor meer informatie op de site van CRM in Control >> Met CRM in Control kun je eenvoudig je beeld van de beoogde situatie omzetten in heldere CRM-requirements. Een extra voordeel is dat in CRM in Control de functionaliteiten van een flink aantal vooraanstaande CRM-aanbieders in detail zijn opgenomen. Dit maakt het eenvoudig om tot een selectie van aanbieders te komen: de shortlist. Natuurlijk kun je ook zelf andere leveranciers toevoegen aan de shortlist om deze vervolgens een offerteaanvraag te sturen. Je zit dus niet vast aan onze selectie van leveranciers. Met CRM in Control kun je helemaal zelfstandig aan de slag. Maar uiteraard kunnen onze consultants je hierbij ook met raad en daad ondersteunen.

Gratis CRM adviesgesprek?

Plan een gratis telefonische klankbordsessie.