030-2209790

Procesbegeleiding van de CRM-implementatie

CRM Procesbegeleiding

 

Het succes van CRM staat of valt met de implementatie in je organisatie. Nadat je het juiste CRM-pakket hebt gekozen, gaat de leverancier de CRM-software configureren naar jouw wensen. Succesvol implementeren van CRM gaat echter veel verder dan alleen het configureren van de software. Het is een veranderingstraject met vele valkuilen. Tip: begin al vroegtijdig met het betrekken van de gebruikers bij de veranderingen die op stapel staan.

Softwareleveranciers denken nogal eens dat een ‘knoppentraining’ van een halve dag voldoende is. Dat is echter niet het geval. Is een succesvolle implementatie belangrijk voor je? Vraag onze experts om je tijdens het CRM-traject te ondersteunen bij het succesvol veranderen van jouw organisatie, processen en mensen.

Tips nodig?

Maak gebruik van ons gratis telefonisch CRM-spreekuur en plan een afspraak in.

Wat is succesvol veranderen?

Succesvol veranderen klinkt mooi, maar wat houdt het nu eigenlijk in? Wat moet er concreet veranderen bij de implementatie van CRM-software? En waarom moet er iets veranderen?
Bij CRM draait het om hoe je met je klanten omgaat. Er wordt soms veel geld uitgegeven aan een nieuw CRM-softwaresysteem, terwijl de medewerkers hun werkwijze en gedrag niet aanpassen. Als je klantgerichter wilt worden, dan zijn een nieuwe strategie, nieuwe processen en zelfs nieuwe systemen niet genoeg. Tip: klantgericht zijn komt vooral naar voren in het gedrag van medewerkers.

Een succesvolle implementatie heeft aandacht voor culturele aspecten, organisatiestructuur, taakverdeling, beleggen van verantwoordelijkheden, prestatie-indicatoren en beloningsstructuren. Tip: neem deze elementen op in je plan van aanpak. Als je wilt kunnen onze consultants je begeleiden bij het opstellen en uitvoeren van een CRM-implementatieplan.

CRM-implementatieplan

Wil je een ervaren consultant naar jouw implementatieplan laten kijken of wil je liever samen met ons een implementatieplan opstellen? Door onze ervaring met CRM-implementaties brengen wij alle knelpunten van de implementatie snel in kaart. Onze adviseurs adviseren passende maatregelen en zorgen voor een duidelijk stappenplan voor succesvolle implementatie.

Jouw investering

CRM-implementatieplan in twee dagdelen €995,00

CRM-trainingsprogramma’s

In een succesvol CRM-traject hebben de medewerkers een doorslaggevende rol. Je kunt de organisatie en werkprocessen opnieuw inrichten, maar je hebt begrip en actieve medewerking van medewerkers nodig. Tenslotte zijn zij het die te maken krijgen met een nieuwe werkwijze, nieuwe gedragsvormen en een nieuw systeem.

Tip: veel belangrijker dan een ‘knoppentraining’ is dat medewerkers de nieuwe manier van werken, die bij een nieuw CRM-systeem komt kijken, accepteren, begrijpen en eigen maken. Waarom moeten ze al die gegevens invoeren? Wie gaat daar wat mee doen? Wat is het doel daarvan? Het begrijpen van de achtergronden, visie en doelstellingen is de basis van acceptatie.

Wij helpen je om een CRM-trainingsprogramma op maat te ontwikkelen. Volledig afgestemd op de behoeften van de organisatie en de doelstellingen van het CRM-traject. Onze trainers zetten hierbij innovatieve werkvormen in, zoals businessgames en simulaties.

CRM-coaching

Een CRM-coach helpt je bij het realiseren van veranderprocessen en leert je de beste aanpak. Onze CRM-coach heeft organisaties begeleid bij de implementatie van CRM en weet precies waar je op moet letten. Op deze manier ben je nog steeds zelf de aanjager voor de implementatie van CRM in jouw organisatie, wat positief werkt voor het draagvlak en acceptatie.

Jouw investering

CRM-coaching €995,00 per dag

Meer informatie of een vraag?

Neem contact met ons op, we helpen graag!

Veelgestelde vragen

Wellicht vind je het antwoord op je vraag hier