030-2209790

Wat is Customer Service Automation?

customer service automation

Wat is Customer Service Automation? Customer Service Automation is de technologie die bedrijven helpt om de kwaliteit en snelheid van het klantenserviceproces verbeteren. Deze CRM-software ondersteunt bij het toewijzen en volgen van tickets, retourzendingen en klachten afhandelen en het automatisch verzamelen van antwoorden op veelgestelde vragen. Klanten kunnen kiezen tussen zelf-service met behulp van online databases met vragen en antwoorden, online hulp vragen via een chatprogramma of e-mail of telefonisch contact opnemen.

 

Efficiënter werken

Goed werkende Customer Service Automation bespaart tijd voor de medewerkers. Prioriteren met behulp van automatische toewijzing van de tickets is een stuk makkelijker geworden. Bovendien hebben ze direct toegang tot de klantdata omdat de software een onderdeel van het CRM-systeem is of is gekoppeld aan het CRM-systeem.

 

Field Service Automation

Field Service Automation wijst automatisch tickets toe aan buitendienstmedewerkers. Het zijn bijvoorbeeld monteurs van een reparatiebedrijf die bij mensen thuis langsgaan. Field Service Automation organiseert de planning van afspraken, maar houdt ook de voorraad van de monteur bij. Wanneer het CRM-systeem is gekoppeld aan het supply chain of ERP-systeem, kan bij een tekort meteen nieuwe voorraad besteld worden.

 

Hoge klanttevredenheid

Bedrijven als Bol.com en KLM die Customer Service Automation in een vergevorderd stadium toepassen, meten hoge klanttevredenheid. Bij deze organisaties waar online een cruciale rol speelt is geavanceerde Customer Service Automation onmisbaar. Een standaard onderdeel van een CRM-systeem is hier dan ook onvoldoende. Ze werken met een intelligent systeem dat zelf een kennisdatabase opbouwt van de meest voorkomende incidenten. Een standaard CRM-systeem biedt niet zulke uitgebreide Customer Service Automation.

 

Veelvoorkomende functionaliteiten van Customer Service Automation zijn:

  • Registratie en afhandeling van klachten
  • Registratie en afhandeling van informatieaanvragen

 

Enkele voorbeelden van veelgebruikte Customer Service Automation oplossingen zijn: Freshdesk, Zendesk, Desk.com, Teamsupport

Gratis CRM adviesgesprek?

Plan dan gemakkelijk online een Smart Talk met een van onze CRM-professionals.

Meer informatie?

Wil je meer informatie over onze diensten? Bel (030) 220 9790 of stel je vraag online.