CRM coach begeleidt projectmanager in videocall

CRM coaching

Ben jij verantwoordelijk voor een CRM-traject?
Laat ons je helpen om er een succes van te maken

CRM coach helpt projectmanager in videocall

CRM coaching

Ben jij verantwoordelijk voor een CRM-traject?
Laat ons je helpen om er een succes van te maken 

Aan de slag met een CRM-traject?

Gaat jouw organisatie aan de slag met CRM? En ben of word jij verantwoordelijk in de rol van opdrachtgever, projectleider of projectmanager?Gefeliciteerd, dat is een mooie uitdaging!

Een CRM-project is in de meeste organisaties een behoorlijke klus met een fiks aantal valkuilen en risico's. Een CRM-systeem raakt meestal diverse afdelingen en lagen in de organisatie. Natuurlijk wil je ook niet zomaar de oude situatie automatiseren, maar direct processen optimaliseren, innoveren of zelfs transformeren. Waar je ook voor kiest, het verandert de status quo en daar is niet iedereen blij mee. En dan hebben we het over de technische uitdagingen en de relatie met de leverancier nog niet gehad. 

Je hebt vast op internet gelezen dat veel CRM-projecten falen of meer kosten en langer duren dan begroot. Natuurlijk ga je dat niet laten gebeuren, je bent immers een ervaren projectmanager. Toch zijn er bij CRM-projecten specifieke valkuilen en risico's die ook voor doorgewinterde projectleiders niet vanzelfsprekend zijn. De eerste valkuilen kun je omzeilen door direct een heldere afbakening, een strak stappenplan en goede afspraken te maken. Maar ook in elke vervolgstap zijn er zaken waarmee je rekening moet houden.

Met onze CRM-tips kan je al veel risico's verkleinen. Maar misschien zou enige persoonlijke begeleiding ook handig zijn? Misschien zou je weleens willen sparren met iemand die meer ervaring heeft? Iemand die je waarschuwt voor de risico's die op je pad komen en je tips kan geven hoe je daar het beste mee kunt omgaan? 


Zo iemand is er: jouw persoonlijke CRM-coach.


Heb je echt een CRM-coach nodig als je leiding gaat geven aan een CRM-traject? 
Niet altijd. Je kunt ook zonder, zeker als je project klein is of als je veel ervaring hebt. Maar een CRM-coach kan je wel veel kopzorgen, tijd en kosten schelen.


Denk je na het lezen van dit alles: ik kan misschien wel wat begeleiding gebruiken?

Lees dan verder.

pijl door doolhof symboliseert succes met een crm coach

Voor wie is CRM-coaching geschikt?

Onze CRM-coaching is niet voor iedereen. Het is ontworpen voor organisaties die hun CRM-project zelf uitvoeren en ondersteuning willen om sneller, beter en succesvoller te zijn. De coaching is specifiek gericht op projectverantwoordelijken, projectleiders en projectmanagers die persoonlijke begeleiding wensen bij het inrichten en aanpakken van hun project, bij het vermijden van valkuilen en risico's en bij het oplossen van issues en problemen.

CRM-coaching is ondersteuning op maat, voor jou als leider van het project. We doen geen workshops, geen interviews, geen trainingen en ook schrijven we geen adviesrapporten. De begeleiding is strikt persoonlijk. Deze dienst is geschikt voor jou als je behoefte hebt aan een klankbord, aan sparren met een professional, om je project tot een succesvol einde te brengen.

Is het belangrijk dat jullie project een succes wordt? Is er in jouw organisatie niet heel veel ervaring met dit soort trajecten? Wil je er niet alleen voor staan als het spannend wordt? Dan is CRM-coaching geschikt voor je.

Denk je dat een CRM-coach iets voor je kan zijn? Neem dan contact op.

Neem contact op
Is iemand anders verantwoordelijk voor CRM? Stuur dan deze pagina door

Wat levert een CRM-coach je op?

bespaart tijd icon

Tijdbesparing

Je hoeft het wiel niet elke keer zelf uit te vinden. Wij helpen je om de snelste route naar succes te vinden. Dat bespaart tijd. Niet alleen van jou, maar ook van je collega's.

geld besparen icon

Kostenbesparing

De investering in onze begeleiding verdien je dubbel en dwars terug door meer grip op je project, minder interne uren en een betere onderhandelingspositie.

Meer succes

We helpen je om valkuilen en risico's te vermijden. Daardoor neemt de kans op een succesvol project aanzienlijk toe.

bespaart tijd icon

Tijdbesparing

Je hoeft het wiel niet elke keer zelf uit te vinden. Wij helpen je om de snelste route naar succes te vinden. Dat bespaart tijd. Niet alleen van jou, maar ook van je collega's.

geld besparen icon

Kostenbesparing

De investering in onze begeleiding verdien je dubbel en dwars terug door meer grip op je project, minder interne uren en een betere onderhandelingspositie.

Meer succes

We helpen je om valkuilen en risico's te vermijden. Daardoor neemt de kans op een succesvol project aanzienlijk toe.

Loop je tegen issues aan? Zit je project vast? Twijfel je over keuzes die gemaakt moeten worden?


Jouw eigen CRM coach helpt je om op koers te blijven.

Hoe werkt CRM-coaching?

CRM coaching
  • We starten altijd met een intake. Hiervoor gebruiken we een eigen diagnostiek met meer dan 40 prikkelende vragen over alles, van doelen en organisatiecultuur tot budgetten en planning. Dit spreken we samen door in ongeveer een uur. Dit geeft een frisse kijk op jullie situatie en jouw rol daarin.
  • Na de intake stellen wij een voor jou op maat gemaakt coachingsplan op. Hierin doen we aanbevelingen voor prioriteiten en structurele actiepunten. Ook doen we suggesties voor quick wins, veranderingen die je direct kunt maken en die snel resultaat opleveren.
  • We richten een coachingsportaal in om documenten en berichten uit te kunnen wisselen. Dit is veiliger en maakt het mogelijk om alle stukken en informatie op één plaats bij elkaar te houden en actiepunten vast te leggen.
  • In het coachingsplan plannen we een reeks wekelijkse coachingssessies in. Elke sessie heeft een formele agenda, maar er is veel flexibiliteit binnen de structuur: jij "stuurt" waar we ons op richten. 
  • Je kunt altijd tussendoor vragen stellen. Je coach reageert op de meeste berichten binnen 2 werkdagen. Is het urgent of juist minder dringend, zet dat er dan bij. Je coach laat het weten als hij langer nodig heeft of als een verzoek buiten de scope van het coachingstraject valt.
  • Heb je behoefte aan feedback op belangrijke documenten dan kan je daarom vragen. We geven je tips en suggesties hoe met de documenten om te gaan en wat je het beste kunt doen. Wat we als coach niet doen is het maken van analyses, het (her)schrijven van stukken en het opstellen van adviezen.
  • Heb je een urgent probleem of noodgeval? dan kun je altijd bellen of een spoedbericht sturen per sms of whatsapp. Dan reageren we zo snel als het kan.
  • Tot slot krijg je ook toegang tot onze CRM Succes Toolkit van meer dan 30 sjablonen en templates die je kunt gebruiken tijdens je traject.
opdrachtgever heeft goede ervaring met kiezen crm applicatie

Ben je er klaar voor om van je CRM-initiatief een succes te maken?

We helpen jou graag om van jouw project een succes te maken.

Wat vragen we van jou?

Tijdsinvestering

Reken op 2 à 3 uur per week gedurende de looptijd van het project. Dat is niet weinig, maar veel van de dingen die je coach van je vraagt zou je waarschijnlijk toch al moeten doen. Aan de andere kant gaat onze coaching je ook veel tijd besparen. Je hoeft het wiel niet meer uit te vinden en kunt direct de juiste dingen doen. Dat scheelt veel tijd. Per saldo levert het je tijd op.

Financiële investering

De kosten van CRM coaching zijn € 425 per week. De eenmalige startkosten zijn € 950. Dat is voor de intake, het opstellen van jouw persoonlijke coachingsplan en het inrichten van het beveiligde coachingsportaal.

Wat krijg je hiervoor?

Je krijgt gedurende je gehele project persoonlijke ondersteuning op maat van een coach met veel ervaring in CRM, die je helpt om je project goed op te zetten, de goede kant op te sturen en de klippen te omzeilen. Je krijgt tips en feedback, kunt vragen stellen en gebruik maken van onze kennis en ervaring. 

Veelgestelde vragen over CRM coaching

Moet onze organisatie of ons project van een bepaalde minimum omvang zijn?

Nee, er is geen minimumomvang.

Coaches vragen altijd 'wat denk je zelf?' Maar ik heb juist behoefte aan advies. Hoe is dat bij jullie?

Maak je geen zorgen. We noemen het coaching vanwege het persoonlijke karakter, maar we brengen wel degelijk heel veel kennis in.

Hoeveel mensen kunnen er deelnemen aan de coaching?

CRM coaching is persoonlijk, dus er kan maar 1 persoon deelnemen.

Is er een minimumduur van het coachingstraject?

Er is geen minimumduur. Er is wel een opzegtermijn van 4 weken. Dat is omdat wij de tijd van jouw coach vooruit reserveren.

Kunnen we Ruud Verduin krijgen als onze coach?

Ruud doet de coaching het liefst zelf, maar zijn beschikbaarheid is beperkt dus we kunnen dat niet vooraf garanderen. We zorgen echter altijd voor een geschikte coach met veel CRM-ervaring.

Ben ik verplicht om door te gaan met coaching tot het gehele project is afgerond?

Nee, je kunt tussentijds altijd opzeggen met een opzegtermijn van 4 weken.

Garanderen jullie een succesvol traject?

Geen enkele coach of consultant kan specifieke resultaten garanderen. Veel hangt af van allerlei factoren buiten onze invloedssfeer zoals de uitvoeringswijze, wijzigende omstandigheden en beleidswijzigingen.

Wel geven we altijd het beste advies dat we kunnen geven. Onze aanpak is gebaseerd op wat we zelf zouden doen als we in jouw schoenen zouden staan.

Werken jullie ook met klanten buiten Nederland?

Absoluut, als de voertaal maar Nederlands of Engels is. We plannen de calls dan in op een geschikte tijd afhankelijk van de tijdzone.

Kan de coaching ook in het Engels?

Ja, dat kan. Onze coaches zijn geen native speakers, maar de meeste spreken goed Engels. Als je in het Engels gecoacht wilt worden, geef dat dan aan bij de opdrachtverstrekking.

Hoe snel kunnen we starten?

We streven ernaar om zo snel mogelijk te kunnen beginnen. We kunnen door drukte echter niet garanderen dat dat per direct is. Als het belangrijk voor je is om direct te starten, vraag ons dan naar de mogelijkheden.

Hoe lang duurt een coachingssessie?

Een coachingssessie duurt 60 minuten. Daarnaast kan het zijn dat je coach je vraagt om dingen uit te zoeken of voor te bereiden. Daarvoor zal je dan ook wat tijd moeten inruimen.

Kan ik ook bellen, sms'en of appen met mijn coach?

Coachingssessies doen we in principe per videocall. Als dat door omstandigheden niet mogelijk is dan is een telefoongesprek het alternatief.

Sms en whatsapp zijn geen geschikt alternatief voor een coachingcall, maar zijn wel mogelijk als je je coach wilt bereiken in geval van een urgent probleem (noodgeval), of als je wilt laten weten dat je een paar minuten te laat zult zijn voor een call. Andersom doen we dat ook.

Blijven mijn gegevens, documenten en informatie vertrouwelijk?

Wij houden alle verstrekte gegevens, documenten en informatie strikt vertrouwelijk. Voor het delen van documenten zetten we een beveiligde virtual data room (encrypted coaching portal) op.

In onze algemene voorwaarden staat een verplichting tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie. Als jouw organisatie dat vereist, dan zullen we desgevraagd ook een separate geheimhoudingsverklaring (non-disclosure agreement) tekenen.

Maar belangrijker: hoe wij omgaan met vertrouwelijkheid gaat verder dan alles wat we op papier afspreken. We zitten immers in een heel kleine markt waar iedereen elkaar kent. We zouden al snel geen business meer overhouden als we vertrouwelijke gegevens zouden delen met anderen. Dus vertrouwelijkheid is voor ons net zo belangrijk als voor jou.

Hebben jullie relaties met leveranciers waar we tijdens ons traject mee in aanraking kunnen komen?

Wij garanderen dat we geen banden hebben met leveranciers, aanbieders van software of implementatiepartners van leveranciers. We nemen geen commissies, aanbrengpremies of andere vergoedingen aan. Dit is om te zorgen dat onze begeleiding volstrekt objectief is. Jij bent de enige die ons betaalt en we staan dus volledig aan jouw kant.

Wat zijn de kosten van CRM-coaching?

De kosten van CRM-coaching zijn € 425 per week. De eenmalige startkosten zijn € 950, dat is voor de intake, het opstellen van jouw persoonlijke coachingsplan en het inrichten van het beveiligde coachingsportaal.

Hoe gaat de facturering in zijn werk?

Wij factureren de opstartkosten en de eerste 4 weken bij tekenen van de opdrachtovereenkomst. Daarna factureren we je steeds per 4 weken vooruit. Aan het einde van het traject crediteren we eventuele teveel in rekening gebrachte weken.

Zijn jullie de goedkoopste CRM coach?

We zijn vast niet de goedkoopste, maar dat is omdat goedkope dienstverlening niet in jullie belang is. Wij zijn professionals en pakken jouw begeleiding ook professioneel aan. We doen een gedegen intaketraject, maken een persoonlijk coachingsplan en zetten een encrypted virtual data room om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen. Allemaal zaken die ten goede komen aan de kwaliteit van de dienst die je ontvangt.

Sommige consultants bieden CRM-coaching goedkoop aan om binnen te komen en daarna extra opties te verkopen tegen een hogere prijs. Wij doen dat niet. Bij ons weet je vooraf wat je krijgt en wat je daarvoor betaalt.

Soms hebben adviseurs afspraken met bepaalde softwareleveranciers dat zij provisie krijgen als zij een nieuwe klant — jullie dus — aanbrengen. Hierdoor kunnen ze hun advies- en coachingsdiensten goedkoper aanbieden. Wij doen dat niet. Wij laten ons nooit betalen door leveranciers, want jullie zijn onze opdrachtgever en hebben recht op onafhankelijke en objectieve begeleiding.

Het klinkt aantrekkelijk. Wat zijn de addertjes onder het gras? Zijn er allerlei opties waarvoor ik bij moet betalen?

Er zijn geen addertjes onder het gras. Er zijn ook geen extra opties waarvoor je moet bijbetalen. Er is alleen een opzegtermijn van 4 weken en verder zit je nergens aan vast.

Wat gebeurt er als ik niet goed kan opschieten met mijn coach?

Wij vinden het belangrijk dat jij en je coach tot een effectieve werkrelatie komen. Coachen houdt ook in om duidelijk en eerlijk te zijn en dat kan soms schuren. Dat is de realiteit. Maar soms is er al vanaf de start geen goede match, geen klik. Als je dat binnen een week na het eerste coachingsgesprek meldt, dan crediteren we de kosten van die sessie en zoeken we gratis een vervangende coach.

Hoe objectief en onafhankelijk is jullie begeleiding? Worden we niet een bepaalde kant op gestuurd?

Onze begeleiding is gegarandeerd onafhankelijk en objectief. We weten dat er adviseurs zijn die provisies van bepaalde softwareleveranciers krijgen als zij nieuwe klanten aanbrengen, waardoor ze hun advies- en coachingsdiensten goedkoper kunnen maken. Wij doen dat niet, want we denken dat dat niet in jullie belang is.

Ben je gecommitteerd om van jullie CRM-initiatief een succes te maken? Boek dan nu jouw persoonlijke coachingstraject